L-x Vortragsreihe Naama Meishar

L-x Vortragsreihe, präsentiert vom Institut für Landschaftsarchitektur und der ÖGLA -

Österreichisch Gesellschaft für Landschaftsarchitektur

31.01.2019 / 19 Uhr / Naama MEISHAR

IG-Architektur
Gumpendorfer Straße 63B

Naama Meishar - Green Gentrification

Urban Landscape Architecture's Mounting Agency and its New Social Burdens

Ph. D., landscape architect, scholar, teacher, Tel Aviv-Jaffa, Israel.

Naama Meishar holds a Ph.D. in philosophy. She teaches in the Landscape Architecture Program in the Technion – Israel Institute of Technology, Haifa. Her research cover ethics in landscape architectural design and discourse; ethical dilemmas of social and environmental distributions in urban landscape planning, urban environmental histories and urban landscapes' political ecology. She has exhibited in architecture and the art world and curated exhibitions in art and landscape architecture.

Naama Meishar wird am 31. 1. über Green Gentrification und die ethischen Fragen der Gestaltung des öffentlichen Raums sprechen. Die Ausstellungskuratorin und Professorin für Landschaftsarchitektur am Technion - Israel Institute of Technology, Haifa beleuchtet u.a. anhand des Jaffa-Parks in Tel Aviv die Rolle der Landschaftsarchitektur im Spannungsfeld von Neoliberalismus und Planungskultur, sozialen, politschen und ökologischen Fragen.

www.facebook.com/events/360050271480661/

16.01.2019