PHDs

page in progress !

 

Download front page Contact to  Bookbinder Brosche GmbH (Hr. Holitzer)
 

PHD-THESIS in progress:

The influence of multi-functional time use as a passenger in public transport or autonomous vehicles on the Travel Time Budget - A System Dynamics analysis using an adapted Metropolitan Activity Relocation Simulator (MARS) model
editor: L. Hartwig, advisor: A. Gühnemann; Winckler

Die Erstellung synthetischer Populationenen auf Basis von verhaltensahomogenen Gruppen als Grundlage für Simulation mit MATSIM
editor: S. Felbermair, advisor: A. Gühnemann; R. Hössinger, Prettenthaler (Joanneum)

Potential Pathways towards a sustainable mobility system in reference to transition theories and currently accelerated innovation cycles
editor: N. Spiegel, advisor: A. Gühnemann

Wie benutzerfreundlich ist die STVO
editor: B. Reiter, advisor: G. Sammer

Modelling Car Purchase Decision
editor: Ch. Link, advisor: G. Sammer

Analyse des Routenwahlverhaltens unter Verwendung von Discret-Choice-Modelllen mit besonderer Berücksichtigung von subjektiven Entscheidungskriterien
editor: E. Raser, advisor: G. Sammer

Einsatz des "bewerteten Längsprofils" zur Beurteilung der Ebenheit von Fahrbahnen
editor: R. Spielhofer, advisor: G. Sammer

 

PHD-THESIS completed - link to FIS